Expert in onderscheidend vermogen

Hoe trouw zijn uw klanten? Hoe makkelijk is uw product of dienst te kopiëren? Presteert uw bedrijf optimaal of is er ruimte voor verbetering?

Ondernemen is veranderen, want de markt is altijd in beweging. Digitalisering biedt grenzeloze mogelijkheden, maar wat is wijsheid? Meer service, meer kwaliteit of meer marketing? Begin liever bij het begin: uw onderscheidend vermogen, want dat is hét fundament van zakelijk succes.

Ontdek uw onderscheidend vermogen

MGGA levert met name consultancy op het gebied van onderscheidend vermogen. Daarnaast verzorgt MGGA ook presentaties, lezingen en workshops. De vorm verschilt, de basis blijft hetzelfde: mensen inspireren na te denken over hun eigen onderscheidend vermogen.

Diensten

Consultancy

‘Er moet iets gebeuren, maar wat?’ Dat is vaak het startpunt van een consultancytraject. MGGA begeleidt bedrijven in hun zoektocht naar een onderscheidende propositie en een toekomstbestendige bedrijfsstrategie.

MGGA informeert, inspireert en zet aan tot actie. MGGA wijst de weg, maar het is geen eenrichtingsverkeer. Ondernemen doe je samen, onderscheidend zijn vraagt om teamwork. Veranderingen hebben draagvlak nodig op alle niveaus.

Een consultancytraject is een soort herijken van het ondernemingsplan, het opnieuw uitvinden van het bedrijf. Niet omdat het ‘vroeger’ allemaal verkeerd was, maar omdat de tijden veranderd zijn. Blijvend onderscheidend zijn is dé sleutel naar een toekomstbestendige organisatie.

Samen brengen we in kaart waar het onderscheidend vermogen zit. Vervolgens bepalen we een strategische agenda en benoemen concrete mijlpalen. Tijdens de implementatie blijft MGGA betrokken als procesbewaker. Niet om te controleren, wel om proactief te coachen en af en toe een duwtje in de rug te geven.

Waarschuwing Waarschuwing
De confrontatiedag kan permanente veranderingen tot gevolg hebben! Durf jij de confrontatie aan?

Confrontatiedag

Onderscheidend ondernemen vraagt continu aandacht. Je moet altijd oog hebben voor marktontwikkelingen en daarop anticiperen. Er zijn geen eenvoudige, pasklare oplossingen. Wél is er een snelle methode om inzicht te krijgen in de status van jouw onderscheidend vermogen. Tijdens de confrontatiedag passeren alle relevante thema’s in hoog tempo de revue. Een greep uit de onderwerpen:

  • Hoe actueel is uw beeld van de markt?
  • Welke verwachtingen hebben uw klanten?
  • Gaan die verwachtingen de komende jaren veranderen?
  • Is uw organisatie in staat om te anticiperen op nieuwe verwachtingen, behoeftes en innovaties?
  • Bent u in staat om de juiste producten op het juiste moment te leveren?
  • Bent u in staat om constant producten van hoge kwaliteit te leveren?
  • Zijn uw financiële processen tiptop in orde?

Workshops, presentaties en lezingen

Iedere organisatie heeft behoefte aan onderscheidend vermogen. Daardoor is dit voor velen een aansprekend en herkenbaar onderwerp. Voor wie laagdrempelig kennis wil maken met onderscheidend zijn, organiseert MGGA workshops, lezingen en presentaties.

Joost Smaardijk, eigenaar van MGGA, neemt het publiek mee in zijn onderscheidende gedachtewereld. Op onderhoudende wijze deelt hij zijn inzichten na vele jaren consultancy bij tientallen bedrijven. Aan de hand van praktijkvoorbeelden laat hij zien hoe het moet, maar ook hoe het niet moet. Ongeacht of het een workshop, lezing of presentatie is: deelnemers worden steevast verrast en geïnspireerd.

Interesse in een echte MGGA-ervaring?
Neem contact op en ontdek de mogelijkheden.

workshops

WHY-dagen

Onderscheidend zijn begint bij de waarom-vraag: waarom doe je wat je doet? Wat is je passie en in hoeverre krijgt die passie invulling in je dagelijkse werk? Bij een WHY-dag komt het allemaal aan bod.

Tijdens de WHY-dag worden deelnemers gestimuleerd om met een frisse blik naar zichzelf te kijken. Bestaande structuren bestaan niet meer: the Sky is het Limit. Wie eenmaal een glashelder beeld heeft van zijn eigen why, krijgt automatisch inzicht in de why van het bedrijf. En dat kan verstrekkende gevolgen hebben…

Doe mee en ontdek de kracht van een WHY-dag. Behoefte aan meer informatie?
Neem contact op en ontdek why

Download ons whitepaper!

En ontdek wat u zelf kunt doen om de grauwe middelmaat te ontstijgen.